الحیاة / ۲ / ۷۳۳

نوشته شده در: گزیده ای از روایات

۱۸ آبان ۱۳۸۹

«مَنْ طَلَبَ هَذَا الرِّزْقَ مِنْ حِلِّهِ لِیَعُودَ بِهِ عَلَی نَفْسِهِ وَ عَیَالِهِ، کَانَ کَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ؛ فَإنْ غَلَبَ عَلَیْهِ، فَلْیَسْتَدِنَّ عَلَی اللَّهِ وَ عَلَی رَسُولِهِ مَا یَقُوتُ بِهِ عَیَالَهُ؛ فَإنْ مَاتَ وَ لَمْ یَقْضِ، کَانَ عَلَی الإمَامِ قَضَاؤُهُ؛ فَإنْ لَمْ یَقْضِ، کَانَ عَلَیْهِ وِزْرُهُ. إنَّ اللَّهَ ـ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی ـ یَقُولُ: إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْمَسَاکِینَ وَ الْعَامِلِینَ عَلَیْها ـ إلَی قَوْلِهِ ـ وَ الْغَارِمِینَ. فَهُوَ فَقِیرٌ مِسْکِینٌ مُغْرِمٌ.»

اگر آن­کس که با سعی و کوشش از راه حلال روزی به دست می­آورد و خود و خانواده­اش را اداره می­نماید تنگدست گردد، با توجه به این که برای تأمین معاش خود سعی و کوشش کرده است، بر خدا و رسول است که خرجی او را بدهند و اگر درگذشت، بر پیشوای مسلمانان است که بدهی او را تأمین کند و اگر پیشوای مسلمانان این وظیفه را انجام ندهد، گناهکار خواهد بود. زیرا خداوند در قرآن می­فرماید: زکات برای مصرف فقرا، مساکین و بدهکاران است

دیدگاهتان را بنویسید



درباره این وب سایت

این وب سایت با هدف سهیم کردن شما در دستاوردهای مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا سلام اله علیهابه شماره ثبت 3643 راه اندازی شده است .

دسته‎ها

    |

نمايش آمار سايت

    تعداد مطالب :