معرفی طرح شبکه درمان غیرمتمرکز

نوشته شده در: شبکه درمان غیرمترکز

۱۷ بهمن ۱۳۸۹

پیشگفتار

موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) در سال ۱۳۶۸با نام رسمی موسسه خیریه منان در عرصه کمک رسانی به نیازمندان آغاز به کار نمود.

این موسسه در ابتدا با رویکرد قرض الحسنه، به مرور درحوزه تهیه ارزاق، پوشاک و دیگر مایحتاج عمومی مستمندان کارخود را توسعه داد. در دی ماه سال ۱۳۶۹ نام موسسه به طور رسمی به خیریه فاطمه الزهرا(س) تغییر یافت و با سازماندهی و توسعه متناسب با ساختار اداری و ایجاد یک بخش مددکاری علمی و بسیار فعال با فلسفه توانمندسازی مددجویان به معنای کامل کلمه به فعالیت خود ادامه داد. سعی‌مان برآن است با ایجاد حوزه¬های تخصصی به ارایه هرچه توانمندتر و استفاده بهینه از توان امدادی مجموعه در راه خدمت به نیازمندان بهره¬مند گردیم. باشد که انشاالله مرضی خداوند و مورد لطف خاص حضرت فاطمه(س) قرار بگیریم.

مقدمه

با اتکا به عنایات الهی و استعانت از حضرات معصومین علیهم السلام. موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) در راستای مددرسانی تخصصی به نیازمندان، اقدام به اجرای طرح شبکه درمانی غیر متمرکز نموده است. گروه وسیع خیرین، و درمیان آن، پزشکان محترم، موسسه را بر آن داشت تا دست یاری به سوی این عزیزان دراز کرده و به یاری خداوند بزرگ و با همت و عزم همگانی، جمعی از نیازمندان را که از نعمت سلامتی، این عطیه ذی قیمت الهی محروم گشته اند را یاری نماییم.

شبکه درمان غیر متمرکز چیست؟

طرح تشکیل شبکه درمان غیر متمرکز با رویکردی خیرانه برای حمایت و تحت پوشش قرار دادن بیماران کم بضاعت و بی بضاعت ایران اسلامی است، تا بتواند دغدغه‌ای را از خانواده های نیازمند کاهش دهد و امید به زندگی این قشر از جامعه را به سطح طبیعی برساند.جمعی از پزشکان با تخصص های مختلف حول محور مدد رسانی به بیماران نیازمندگرد هم جمع می شوند، امور اجرایی به ایشان محول نمی شود و در این طرح از تخصصشان جهت درمان نیازمندان بهره گرفته خواهدشد و انشاالله تا آنجا که خود تمایل داشته، در امور مالی نیز یاری رسان مجموعه باشند. و از جمله مواردی که در این طرح دیده شده، اتفاق می‌افتد که بعضاً در مسیرکاری ، بیمارانی نیازمند به پزشکان مرتبط با طرح مراجعه خواهند نمود که نیاز به تخصص درمانی دیگر همکاران پزشک و یا تسهیلات دیگر سازمان‌های اداری را دارند، در این صورت بیمار توسط پزشک به واحد اجرایی طرح معرفی می شود تا روند درمان به جریان افتد و دیگر نیازهای بیمار به نحو احسن مرتفع گردد و از هر لحاظ بیمار به بهترین نتیجه ممکن نائل آید. ما به عنوان واحد اجرایی این طرح، تمام تلاش خود را مصروف میداریم تا به نحو احسن این ارتباط بین بیماران نیازمند و پزشکان خیر را بدون مزاحمت برای هر دو گروه برقرار سازیم.

چارت شبکه درمان غیر متمرکز

فلو چارت شبکه درمان غیر متمرکز

دیدگاهتان را بنویسید



درباره این وب سایت

این وب سایت با هدف سهیم کردن شما در دستاوردهای مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا سلام اله علیهابه شماره ثبت 3643 راه اندازی شده است .

دسته‎ها

    |

نمايش آمار سايت

    تعداد مطالب :